اژدهاها

گوشه ی خانه اژدهایم دارد برای خودش بال بال می زند. من این طرف خوابیده‌ام و به مزخرفاتی که تلویزیون دارد درون مغزم خالی می کند نگاه می کنم. اژدها خسته شد گوشه ای نشست و سیگاری روشن کرد. وجه مثبت اژدها بودن این است که به فندک یا کبریت احتیاجی نداری. اژدها بعد از تمام شدن سیگارش دوباره شروع به بال بال زدن می کند. من خسته ام. می خواهم بمیرم. چون فردا صبح زود باید بیدار شوم. بیدار شدن صبح زود دقیقا مصداق بارز مردن است. انگار کل کره ی زمین را روی دوشم می گذارند و می گویند راه برو. در واقع کار خاصی هم ندارم. فقط باید با چند اژدهای بزرگ دیگر حرف بزنم. اژدها های چاق و زشت و بدترکیبی که اگر ممکن بود نیم کره ی شمالی را به قصد نیم کره ی جنوبی ترک می کردم تا فقط آن ها را نبینم. من یک آدم ضعیفم. هیچ چیز خاصی ندارم. شکستم در مقابلشان قطعی است. چاره ای به جز فرار نمی ماند. ولی بالاخره باید با آن ها روبه رو شوم. شکست هم جزئی از این زندگی کوفتی‌ست. اژدهای من آمده کنارم. دارد برایم آب می ریزد. با اینکه از زندگی با من خسته شده و می خواهد از این خانه برود ولی هنوز می داند که من این ساعت ها باید آب بخورم. هنوز هم انگار نگران من است. یک گوشه نشسته و به فردا فکر می کند. نمی خواهم در مقابل اژدها های دیگر او را خجالت زده کنم. باید خودم مسائل خودم را حل کنم. حال خیلی عجیبی دارم. شاید هیچ چیز به آن پیچیدگی نباشد که در ذهنم دیده می شوند. شاید همه ی این مسائل پیچیده ای که ساخته ام راحت حل شوند. ولی حتی این فکر ها هم کمکم نمی کنند. اژدها خوابید. من هم باید بخوابم. یا شاید باید بیدار باشم و فکر کنم. مشکل اصلی همین فکر هاست. آدم باید یک جاهایی بایستد و منطقی تر فکر کند یا از خودش یک آدم منطقی بسازد. در رویا زندگی کردن هم حدی دارد.

– مگه نه اژدهای عزیزم.

+ بخواب بابا.

اژدهای من هشتصد سال سن دارد. به خاطر همین زیاد دوست ندارد حرف بزند. یعنی در طول هشتصد سال هرچه توانسته گفته و دیگر چیزی برای گفتن ندارد. قبلا می گفت مشکل شما از ششصد سال پیش شروع شد. قبل از آن خوشبخت بودید. ولی ششصد سال قبل یک نفر یک اشتباهی کرد و همه چیز به مرور زمان  بدتر و بدتر شد. و حالا رسیده ایم به اینجا. ولی هیچوقت آن اشتباه را نمی گوید. معتقد است که اشتباه باید باشد. می گوید شاید هزار سال بعد به بعد از شماها بگویم یک اشتباه باعث شد حالا خوشبخت باشید. به نظرم حق با اوست. هرچه باشد چند صد سال بیشتر از ما زندگی کرده.

پاسخی بگذارید

