دمکراسی

ما خانواده ای هستیم پنج نفره….شما همین تعداد جنسیت خانواده را نگاه کنید متوجه می شوید که دمکراسی در خانواده ما غوغا می کند…2 پسر و یک دختر…بنا به دیدگاه پدر بزرگم اصن چه دلیلی دارد که دختر حق زندگی داشته باشد…می گویند وقتی خواهرم که چند سالی از من بزرگتر است به دنیا آمد پدربزرگم معتقد بود به رسم اجدادش زنده به گورش کنیم…بله پدربزرگ من سید است و اجدادش هم عرب هستند…ولی با مخالفت مادرم و هرچند کمرنگ پدرم از این کار منصرف شدند…پدرمن هر روز از دمکراسی حرف می زند. معتقد است که در ایران دمکراسی وجود ندارد و در همین حین کنترل را وحشیانه از دست من می گیرد و به اخبار بی بی سی نگاه می کند تا ببیند هنوز هم دمکراسی نداریم یا نه…من هم مانند تخم های پدربزرگ همینجور خیره به دیوار می نشینم که قهر کرده ام شاید دلش به حال من بسوزد و بگذارد فیلمم را ببینم…ولی به تخم پدرم هم نیست که اصلا من هم آدم هستم…و همچنان از دمکراسی حرف می زند..انگار بذر دمکراسی را خودش و اجدادش در بطن جامعه کاشته اند…مادرم معتقد است دمکراسی یعنی بدون سرخر به همراه دوستانش به خرید و گردش برود و پدر هیزم غیرت درونش را از کونش خارج کرده در محفل گرم خانواده بسوزاند و کاری به کارش نداشته باشد ولی خواهرم حق ندارد با دوستانش برای چند دقیقه در بیرون ملاقات کند…مادرم معتقد هست بیرون پر از گرگ هست …البته فقط برای خواهرم ولی برای خودش این گرگ ها تبدیل به گربه هایی می شوند که فقط می توانند چنگ بزنند و آن هم که هیچ خطر خاصی ندارد…پدر بزرگم معتقد است دمکراسی کسشعری ست که آمریکا برای گاییدن دهان کشور های جهان سوم به کار می برد…و برای تصدیق حرفش ربط های بی معنی از خودش در می آورد…مثلا اگر خود آمریکا دمکراسی داشت چرا زنان بی حجاب هستند و چرا زنان مطرب هستند و چرا اصلا زنان  را زنده به گور نمی کنن…کلا پدربزرگم با زنان مشکل دارد ولی من از صحبت های یواشکی پدر و عمویم شنیده ام که چند تا صیغه دارد و هر روز قربان صدقه شان می رود…بگذریم زندگی تخمی تر از این حرفاست..در این زندگی تخمی دمکراسی کشکی بیش نیست که هرکس برای خودش می سابد…:)

پاسخی بگذارید

